Dag 7 en 8

27 juli 2018 - Montone, Italië

Hallo

Met enige vertraging... we hadden even geen bereik 😉.

Wakker wordend onder een stralende zon en een prachtig uitzicht zeggen we ook dit stekje vaarwel. Er stonden 2 campers... wij en, je kan het niet raden... nog Belgen. We komen al honderden kilometers geen Belgen meer tegen, maar dan zijn wel te vinden op de mooiste plekjes. Wij zouden al de mooie plaatsen bij iedereen aanprijzen en een Antwerpenaar zegt ‘deze plaats niet doorvertellen he’... 🤨. Anders wel supervriendelijke mensen hoor. Hehe

Vandaag rijden we richting Perugia, maar doorkruisen eerst San Marino. Een onafhankelijke republiek. Ze hebben er zelfs hun eigen nummerplaten. Er is geen plaats voorzien voor campers boven op de berg, en bussen zijn er niet te bespeuren. Dus we bezichtigen San Marino dan maar van achter de voorruit.

Even een tussenstop bij een kerkje en even later bij een bijna droogstaande rivier.

We zochten een nieuwe overnachting bij een boer. Geen boer zoals wij die bij ons kennen, ... zwembadje, een kast van een huis, een ranch... Toen we er aankwamen hing er regen in de lucht. Toch maar vlug nog een plons nemen, want het geduld van de kindjes was ver te zoeken.

De volgende ochtend wakker geworden in de optrekkende mist, waarachter de stralende zon zich verschool. We wilden er nog even van genieten, vlug een wastje doen en enkele uren in het zwembad.

De camperdeuren dicht rond 16.30u en op weg naar Perugia. Alweer geen deftige plaats voor de camper. Doorrijden naar het Trasimenomeer leek ons het verstandigste. En hier staan we dan 😎☀️

Tot gauw