Dag 20

8 augustus 2018 - Speyer, Duitsland

Hallo

Het is nu 01.40u. We hebben een overnachtingsplaats gevonden na een ganse dag goed doorgereden te hebben.

We hadden vandaag 1 doel en dit lag in Oostenrijk. Elke keer we naar Italie rijden komen we een hangbrug tegen waarvan we zeggen: ‘ daar moeten we eens opgaan’. Wel, we zijn er opgegaan. Zonder veel woorden laten we jullie meegenieten. Bekijk de foto’s maar snel 😊😉.

De 700 jaar oude Burgenwelt Ehrenberg neemt heel het gezin mee op tijdreis naar de Middeleeuwen.

Alleen heksen en tovenaars konden vroeger hoog door de lucht van kasteel naar kasteel zweven. Sinds de opening van ‘Highline 179’ kan iedereen dit gevoel ervaren. Een reusachtige loopbrug met een spanwijdte van maar liefst 405 meter, verbindt kasteelruïne Ehrenberg met Fort Claudia aan de overzijde van het dal. Ook al is het volstrekt veilig, toch heb je wel wat moed nodig om je zo hoog boven de grond (110 m) van de ene kant naar de andere kant te bewegen. Dit wordt echter beloond met prachtig uitzicht én natuurlijk een kick!

We zijn dus inmiddels aangekomen in Duitsland. Namelijk in Speyer. Er wacht de kinderen een leuke verrassing bij het wakker worden (en zelf zijn we ook benieuwd). Rara... 😜😃😊.

Tot gauw

1. Ann en Sarah:
    9 augustus 2018
    Amai die brug ziet er echt de moeite uit om over te wandelen!