Zondag en maandag 21•22/07 Dag 2 & 3

24 juli 2019 - Gudo Visconti, Italië

Goeie morgen

Vandaag zouden we graag de Gottard tunnel nemen die Zwitserland en Italië verbinden. We hebben geen goeie ervaring met de tunnel ( lange filles) maar geven het nog eens een kans. Een laatste kans... we moeten nog een kleine 50 km rijden voor we onze bestemming bereiken en de problemen beginnen alweer. Man! Die Gottard... na 3 uur stilstaan en af en toe eens stapvoets te rijden nemen we het hazenpad... We nemen de uitdaging aan en rijden door de bergen. Poeh... wat hebben we gezweet. Kobe vond het hoogtes niet zo plezant. Ari had er geen last van en Nigel ook niet, want hij heeft  alleen dromenland gezien. Af en toe moesten we even halt houden om de remmen te laten koelen. We waren niet de enige. Beter voorkomen dan genezen 😏. Maar we hebben WEL genoten van het uitzicht. Na elke bocht, na elke berg een ander landschap. Prachtig gewoon.

We kwamen toe op een mega camping. Heel netjes, aan het meer, groot zwembad. 1 probleem, alles zat vol. Geen probleem. We werden naar een wachtruimte gestuurd en we gingen al een kijkje nemen of de kans erin zat om een plaats te bemachtigen. Een verfrissend ijsje bracht ons gezond verstand het inzicht dat we geen tijd moesten verspillen aan wachten. We zochten... en we vonden... een agriturismo onder schaduwrijke bomen. Door onze late aankomst ( en toch nog snelle duik in het zwembad) besluiten we nog een nachtje bij te boeken, zodat we ten volle kunnen genieten van deze plaats. De volgende dag nemen we de fiets om de omgeving te ontdekken. We moeten onze remmen aantrekken om even de verfrissing op te zoeken in een waterloopje. Záaaaaaaalig. De kids amuseren zich en we bouwen samen een dam. Onvergetelijk zo’n moment. Een plons in het zwembad, een pizza en frietje en bedje binnen 😏. En de grote mensen nog even ‘de mol’ spelen. Leuk. Hihi

Slaapwel