Zaterdag 27/07 Dag 8

29 juli 2019 - Marone, Italië

Goeie morgen

Na enkele onweersbuien vorige nacht en een hartverwarmend afscheid van de gastheer en zijn zoon komen ook onze Belgische buren ons even uitzwaaien.

We verlaten Canelli, Piëmonte en stoppen even bij een Renault garage. De omvormer van het zonnepaneel geeft een alarm aan. We vermoeden dat onze leefbatterij het begeven heeft. De mensen van de garage nemen onmiddellijk tijd voor ons. De batterij gaat eronderuit en wordt uitgemeten. Deze blijkt nog goed.  Het enige dat nu nog stuk kan zijn is de omvormer zelf. De mensen bellen rond, maar er is geen op voorraad in de regio. Geen probleem, we doen wel even zonder.

We vragen onze rekening en moeten niets betalen. Zo’n service vind je nergens meer!

Aangezien Nigel maandag naar huis gaat willen we nog even samen aan een meer genieten. Het Iseomeer ligt zo’n goeie 200 km verderop. We rijden er wel een groot uur langer op dan gepland, maar we worden beloond.

De camping kijkt uit op het kasteeleiland.

Door een spectaculair onweer die zienderogen dichterbij komt moeten we uit het zwembad. We hadden ook graag een bootje gehuurd om eens rond het meer te varen, maar dit keek te gevaarlijk volgens de verhuurder.

Het onweer zorgt voor een gezellige avond in de mobilehome.

Morgenochtend zoeken we nog een bakkerijtje 😏.

Slaapwel