Donderdag 01/08 Dag 13

1 augustus 2019 - Acqualagna, Italië

‘T is wakkertijd’

zegt Ari, ‘ik heb goed geslapen’.

We genieten nog even van het uitzicht bij het ontbijt. We halen de was van het wasrek, plooien alles op, de tafel en stoelen worden dichtgeklapt, douchen en de gps instellen.

Spannend waar we vandaag terecht komen.

We rijden een 4 tal uren over de Apennijnen. De vele haarspeldbochten doen ons heel snel stijgen en zo kunnen we genieten van heeeeeeel wat panorama’s. Prachtig!

We rijden langs een smalle onverharde weg naar boven. We komen aangereden op het grondgebied van de agriturismo I Conti. De gastheer heet ons welkom en winst ons de weg doorheen de faciliteiten. Veel gasten zijn er niet. We zijn er als enige camper en er logeren nog enkele nederlanders in het gastenhuis.

Wanneer we bij het zwembad aankomen zijn we er alleen. Waarom bestaat er geen spreekwoord voor Italië dat berust op ‘als God in Frankrijk’, want zo wanen we ons hier. Niet normaal! Dit is voor ons de ultieme vakantie ervaring. Wat... een ... uitzicht!

We maken ons eten klaar en gaan nog even wandelen. De kids zijn toch zo verzot op het boerderij leven. We vullen nog in wat we morgen willen voor ontbijt en de gastheer brengt dit morgen tot bij ons. Leuk.

We zoeken nog op onze camperapp als we een plaats vinden dicht bij het strand. Nog even overleggen en er misschien een nachtje over slapen wat we willen, want we zullen stilletjes aan aan terugkeren moeten denken, al willen we dit niet...