Zaterdag 10/08 Dag 22

10 augustus 2019 - Bardolino, Italië

Goeie morgen

Wakker worden onder een stralende zon verveelt toch nooit hoor 😏. Wie hier woont weet niet hoe gelukkig hij is.

Ons laatste marktje leidt ons naar Garda. We nemen de fiets en proberen met boot terug te komen, want Bardolino ligt een serieus stuk hoger en de kids kijken al enkele dagen uit naar ‘de grote boot’. We proberen nog een ‘minibusje’ te kopen voor een vriend als bedanking om opa’s feestje een extraatje te geven 😏.

Wanneer we op de boot zitten krijgen we telefoon van het agricampegio met de melding dat wij normaal vandaag uitchequen en dat dit voor 13u moet gebeuren. Het is nu 13.30u, dus dat wordt geen treinritje meer voor ons jongens 🥴.

Eens aangekomen mogen we de camper nog een nacht laten staan op een andere plaats, maar daar hebben we geen zin meer in. We bellen, zoeken en vinden een andere slaapplaats voor deze avond in Brenzone. Een kant van het Gardameer dat ons nog onbekend is.

Vlug alles inpakken ( ideaal nog want het zwembad is toch gesloten tussen 12.30 en 15.30).

Na een klein uurtje rijden komen we aan bij een kleine familiecamping. De plaatsen zijn wat moeilijk bereikbaar, maar fris onder de olijfbomen. De zoon komt ons onmiddellijk helpen. Het terrein is in trappen verdeeld waardoor je veel privé hebt.

Het zwembad heeft een prachtig panoramisch uitzicht. Niet alleen op het Gardameer, maar ook op de bergen die achter ons liggen. Mooi!

Er is zoals op veel camping broodjesservice, maar hier komen ze nog eens bij je langs om te vragen of je iets wil voor de volgende ochtend. Echt lief!

Wanneer we de afwas doen is het licht al gedoofd (omdat het al laat is). Vader des huizen passeert en roept naar zijn zoon. Het licht schiet terug aan. Dit geeft een warm gevoel.

Terra e Sogni heeft ons dit jaar wat teleurgesteld met nieuwe regeltjes. Er wordt duidelijk op een ander publiek gemikt.

We praten nog even na met de buren die ook Belgen zijn en van Napels komen. Iets wat wij ook graag eens zouden doen, maar we worden het afgeraden. Vies en vuil. Jammer. MAAR... we moeten ook nog zoveel andere plaatsjes doen 😏.

Morgen inpakken en beginnen aan onze terugreis 😱.

Slaapwel en toch nog even genieten van dit mooi stukje Italië.