Maandag 05/08 Dag 17

6 augustus 2019 - Desenzano del Garda, Italië

Goeie morgen

Vandaag zullen we een nieuwe plaats aan het Gardameer ontdekken. We zijn al benieuwd. De agriturismo scoort erg goed, maar we denken dat we de beste plaats (Bardolino) al gevonden hebben. Afwachten 😏.

We zoeken een campershop in de regio. De eerste blijkt gesloten. De tweede, enkele kilometers verderop is open.

De ongerustheid slaat toe wanneer we denken enkele dagen niet te rijden en onze leefbatterij niet opgeladen wordt via netstroom. We vragen gewoon eens of die mensen een idee hebben wat het zou kunnen zijn en of ze kunnen helpen.

We komen aan en er staan al enkele campers in de wachtrij.

Ons probleem wordt onmiddellijk onder de loep genomen. Er wordt gesleuteld, gebeld, over en weer gereden. Alles om ons te helpen. Top! Een uur of 5 later is alles picobello in orde en kunnen we met een gerust hart onze reis verder zetten!

We komen aan in Desenzano Del Garda. De agriturismo ligt op zo’n 5 km van het centrum en 1 km van een deelgemeente.

Het historisch gebouw valt ons direct op. Indrukwekkend. Het is er supernetjes en een jonge man ( 3 de generatie) heet ons welkom. We weten nu al met zekerheid dat we hier terugkomen. De boerderij kweekt appelen. Er wordt bio-appelsap van gemaakt. Lekker, echt lekker. Ze verkopen ook zelfgemaakte confituur, olie en wijn van familie.

Na een plons en het avondeten rijden we nog eens naar het dichtstbijgelegen dorpje.

Morgen gaan we naar de markt.

Een goeie nacht