Dinsdag 06/08 Dag18

6 augustus 2019 - Bardolino, Italië

Goeie morgen Lago Di Garda

We kijken er al een gans jaar naar uit om terug aan het Gardameer te vertoeven. We hebben er toch wel een beetje ons hart verloren. En op de koop toe vinden we nog eens dit pareltje.

Na ons ontbijt fietsen we naar Desenzano Del Garda. Het is er markt, één van de grootste boerenmarkten aan het Gardameer en voor ons ook wat nostalgie.

De kids kunnen zich eerst wat amuseren bij de speeltuin. We kopen wat kledij, maar waar we vooral voor kwamen waren de lekkere koekjes. ‘De’ beste koekjes die er gemaakt worden! Er zijn 4 verschillende soorten en zijn niet zo makkelijk te vinden.  Heeeeeerlijk 🤪.

Na het markten kunnen de jongens zich nog eens uitleven op een klein circuit. Verbazend hoe snel ze weg zijn met nieuwe dingen. Als’t maar snel gaan en er wat competitie in zit.

We rijden terug naar de camping en zetten onze weg verder aan het Gardameer. Bardolino, de agriturismo ‘ Terra e sogni’ is de enige plaats die we vooraf reserveerden.

Vorig jaar waren we hier 2 keer en toen voelden we al snel aan dat dit plekje ook door anderen zou ontdekt worden.

En inderdaad. De 10 plaatsen staan vol, alé, nadat wij geparkeerd waren 😏. De eerste plaats werd voor ons vrijgehouden. Echt lief. We werden dan ook hartelijk ontvangen. De aperitief nemen we morgen.

Vandaag willen we nog eens in jet zwembad duiken, want de komende 2 dagen voorspellen ze iets minder zonnig weer. We zien wel.

Deze avond is er al wat onweer. Maar dit hebben we al vaker meegemaakt in deze streek.

Voor het eerst in gans de reis blijven we eens enkele dagen halt houden.

Slaapwel en tot morgen