Dag 14

2 augustus 2018 - Lucca, Italië

Hallo

Na een zwoele nacht achter de rug te hebben en alles op te kramen zijn we richting Lucca vertrokken. Zo’n drie kwartier van Pisa.

De mobilhome geparkeerd, fietsen eraf en na een kleine helling de stad rondgereden op de muur van Lucca. Een muur van ongeveer 5 km lang.

Na Pisa, die ons niet zo kon bekoren, werden we aangenaam verrast door de verscheidenheid die de stad biedt. Veel groen, rust, gezellige steegjes, pleinen en speelruimtes.

Vandaag hadden we graag, net zoals morgen bij een wijnboer overnacht, maar na een paar mails en telefoontjes bleken beiden in verlof. We zouden normaal vanaf 4 augustus terug aan het Gardameer verblijven, maar dit werd dus 2 dagen vervroegd. Niet erg, zeker omdat we er ons reuze geamuseerd hebben in het begin van onze reis en we ook daarom wilden terugkomen.

Rond een uur of 3 in de namiddag zijn we dus van Lucca naar Bardolino (Gardameer) gereden. De ruim 300 km verliepen vlotjes. De Apennijnen doorkruist. Vertrokken met regen en 24 graden en aan gekomen met een stralende zon en 34 graden.

We konden het natuurlijk niet laten om even in het zwembad te springen, ons potje gekookt en straks nog een aflevering bekijken van onze nieuwe reeks 😜.

Morgen zal het ongetwijfeld een rustdag worden ( als we het kunnen laten van onze fiets even te laten staan 😊😉)

Tot gauw